piątek, 23 października 2009

Gra Chrome - wspomnienie: screeny.

W 2003 roku wrocławski Techland wydał grę FPP o nazwie Chrome. Pierwszą polską strzelankę z prawdziwego zdarzenia. Wracam do niej, bo grzebiąc na dysku znalazłem parę screenów z tamtego okresu. Pamiętam, że gra mi się cholernie podobała... Szkoda, że gdzieś przepiłem płytki:/ Następca, Chrome:Specforce już mi nie przypadł do gustu. Ale miało być o screenach...

Chrome posiadało, jako jedna z pierwszych gier (i pewnie pierwsza w kraju) zaawansowaną fizykę, ragdoll i inne bajery. Odpowiadał za nie ODE (Open Dynamics Engine). Przykład działania poniżej:



W plecaku nosiło się nie tylko broń, amunicję i apteczki (zwykła i "do psychiki*"). Można też było znaleźć discmana czy paczkę chipsów:


Gra posiadała możliwość wyboru jednego z trzech zakończeń. Bodajże w dwóch (nie jestem pewien) przypadkach trzeba było stoczyć pojedynek 1v1. Jeśli ktoś wtedy nie patrzył w kierunku bosa, to mógł zauważyć drobny napis na jednej ze skrzynek:

Da radę przeczytać?
Ostrzegamy, że od czytania bardzo małych
liter można popsuć sobie wzrok
Nie ponosimy za to odpowiedzialności
Ty beztroski dociekliwy graczu


*Bohater mógł korzystać z impantów. Niestety zbyt długie ich wykorzystywanie kończyło się utratą "zdrowia psychicznego".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz