środa, 7 października 2009

Przewijanie stron przy pomocy touchpada - Ubuntu

Nawet jeśli producent notebooka nie oznaczył odpowiednio, graficznie touchpada (gładzika), to posiada on tzw. obszary przewijania. To odpowiednio obszar przy prawej krawędzi - dla przewijania pionowego i u dołu - dla poziomego.

Standardowo, w Ubuntu, włączone jest przewijanie pionowe - wystarczy przesunąć palec obok prawej krawędzi touchpada. Przewijanie poziome można włączyć w System->Preferencje->Mysz->Panel dotykowy.

Nowym bajerem jest przewijanie dwoma palcami. Wystarczy jeden postawić nieruchomo przy prawej krawędzi, a drugim poruszać się po reszcie obszaru gładzika. Proste i całkiem wygodne.

6 komentarzy:

  1. Albo jestem ślepy albo wycięło mój komentarz poprzedni :|

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja komentarzy, z definicji, nie dotykam...

    OdpowiedzUsuń
  3. jak wylaczyc przewijanie bo u mnie na kompie przewija sie samoczynie nie wiem jak to wylaczyc zeby bylo normalnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzien dobry, jakos mi sie wylaczylo przewijanie, teraz moge to robic tylko strzalkami. Jak moge to wlaczyc znowu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serio, odpowiadasz po 6 latach i oczekujesz odpowiedzi ?

      Usuń
  5. Mam problem, opcja przewijania dwoma palcami jest nie aktywna... jak można ją włączyć? Na windowsie pomaga instalacja sterowników Synaptics. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń