niedziela, 9 maja 2010

Bricscad V10 (klon AutoCADa) na Linuksa - paczki deb, rpm i tarballe

Bricscad to bardzo podobny do AutoCADa, komercyjny program CAD. Był już kiedyś wydany w wersji 6. 
Teraz Bricscad powraca. Na stronie czytamy:
Świat Linux'a wciąż szuka silnego, oferującego standardy DWG rozwiązania CAD. Ponieważ firma Bricsys rozumie potrzeby stale rosnącej wspólnoty Linux informuje, iż wersja Bricscad V10 dla Linux jest na ostatnim etapie tworzenia.
 Tymczasem można ściągnąć rozwojową, testową wersję 10.4.2. Można ją używać do 31 maja 2010. Po tym adresem znajdziecie wersje *.deb, *.rpm i *.tgz. Problemów z uruchomieniem pod Ubuntu 9.10 i ze stabilnością na razie nie zauważyłem. Jedynie rendering 3D potrafi  gryźć się z Compizem. Program po starcie pochłania ok. 90 MiB RAMu.

Główne cechy Bricscada:
  • dobre wsparcie formatu DWG,
  • praca zarówno w 2D jak i 3D,
  • cena (jakieś 2200 zł za wersję Pro) niższa niż w przypadku AutoCADa.

4 komentarze:

  1. Juhu. Ja używałam go przez Wine i coś się posypało nie wiedzieć czemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra, teraz jeszcze mi powiedz gdzie można znaleźć wersję na 64bit?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze chyba nie ma. Można spróbować dpkg -i --force-architecture BricscadClassic-V10.4.2-1-en_US.deb

    OdpowiedzUsuń
  4. Wreszcie coś co się nadaje do pracy. Dla mnie to dodatkowe 10GB dysku więcej, bo tylko po to trzymałem Vistę na komputerze. Do "grywalności" AutoCADa jeszcze trochę brakuje ale, jestem bardzo zadowolony. Ciekawi mnie jeszcze kiedy wyjdzie spolszczenie.
    A co do systemów 64 bit. Masz przecież linuksa - zamiast szukać gotowca którego i tak pewnie szybko nie będzie użyj chroot-a.
    http://damlab.pl/howto/chroot/
    http://debian.linux.org.pl/zrobione/reference/reference-big.html#s-chroot-x

    Dzięki temu nie będziesz musiał w przyszłości kupować legala, zasysać craca a do tego BCAD będzie w całości legalny - przy odrobinie wysiłku, oczywiście.

    OdpowiedzUsuń