niedziela, 4 lipca 2010

BenQ V2410 Eco - wrażenia po 3 miesiącach użytkowania

Chciałem kupić monitor który jest po prostu energooszczędny. Początkowo wybór padł na BenQ G2420 HDBL - 24 cale TN z podświetleniem LED. Niestety z uwagi na braki w magazynach musiałem kupić V2410 Eco (też TN + LED).

Oprócz durnowatej nazwy (Eco), monitor ten ma durnowaty napis na stopce "Keep the Earth Lookin' Great". Za to, w przeciwieństwie do V2400 Eco, nie posiada on miejsca na doniczkę z kwiatkiem. Za przesył sygnału odpowiada HDMI (dostępny też D-Sub).

Przechodząc do konkretów - zalety:
  • niezłe podświetlenie,
  • czysty obraz z uwagi na przesył przez złącze cyfrowe,
  • energooszczędny: fabryka podaje 28 W, w testach bliźniaczy V2400 ma 22,8 W dla 100% jasności i 10,8 W dla 0%,
  • minimalna jasność jest dla mnie wystarczająca nawet w dzień (patrz 10,8 W :),
  • niezłe skalowanie z mniejszych rozdzielczości,
  • 1920x1080 jest dobre do filmów,
  • cena!
Wady:
  • kolory wydają się gorsze niż w CRT,
  • nawet 0% jasności to zbyt wiele w nocy (oczywiście przy włączonym świetle),
  • wiotka obudowa i stopka - nawet dotknięcie przycisku zasilania powoduje  ruch monitora,
  • po podłączeniu przez HDMI obraz początkowo zajmuje tylko 85% powierzchni - trzeba zmienić ustawienia w panelu sterowania karty graficznej,
  • nie ma głośników (jest wyjście słuchawkowe),
  • niewygodne przyciski sterujące,
  • 1920x1080 nie jest dobre do prac biurowych.
Trzy miesiące minęły: do tej pory nie było żadnych awarii czy bad pikseli.

7 komentarzy:

  1. A jak wygląda obraz przesyłany analogowo? Da się pracować przy maksymalnej rozdzielczości?

    OdpowiedzUsuń
  2. Da się, jak z bliska będziesz przyglądał się literkom to zobaczysz, że są nieco rozmazane. Ale nie jest źle.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z jakiej długości kablem testowałeś?
    Mam lapka który niestety nawet w stacji dokującej nie ma DVI i dlatego temat przesyłania hi-res po D-Sub mnie mocno interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Długość tak na zasięg ramion. Kiedyś przełączałem się pomiędzy dwoma komputerami, jeden HDMI drugi D-Sub i różnica była kosmetyczna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze wiedzieć, w takim razie już się zdecydowałem co w najbliższej przyszłości zagości na moim biurku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może lcd wyswietlają gorsze kolory od crt ale za to lepiej wychwytują cienie od crt :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ten monitor od kwietnia 2010r i nie zgadzam sie z kilkoma kwestiami. Podstawa jest wlasnie bardzo solidna i nigdy mi sie nie ruszyla nawet minimetr.
    Dalej u siebie nie spotkalem problemu z obrazem na 85% powierzchni. Bylo dobrze.
    Co do braku glosnikow nie wiem jak mozna uznac to za minus no ale ok, rozumiem ze opinia jest subiektywna.

    OdpowiedzUsuń