sobota, 14 sierpnia 2010

Koniec świata: Id Tech 5 na iPhone 4

Tym razem sprawcą zamieszania wśród Jabcolowców był sam mistrz gier FPP - John Carmack. Zademonstrował on pracę silnika Id Tech 5 na iPhone 4.
Podobno było 60 kl./s. Możliwe?

iPhone 4 ma rozdzielczość 960x640, 512 MiB RAM, CPU Cortex 1GHz i układ graficzny SGX 535 - o ile Wikipedia nie kłamie:)

O SGX niewiele wiadomo, przy 200 MHz ma osiągać 14 mln trójkątów i 1 mld pikseli na sekundę. To wartości zbliżone, co najwyżej, do Geforce 2 GTS. SGX 535 jest też elementem składowym GMA500, który nie zebrał najlepszych opinii.

Trzeba jednak zaznaczyć, że Id było pionierem (przy Id Tech 4 z D3, Q4 i QW) normal mapping, dzięki któremu ilość trójkątów znajdujących się w scenie była znacznie mniejsza. 

O ilość RAM też raczej nie trzeba się martwić, bo Id Tech 5 (i unowocześniona wersja Id Tech 4 z Quake Wars) wykorzystuje MegaTexture.




Jeszcze dwie ciekawostki:
  1. Podobno Id Tech 5 nie ma być licencjonowany.
  2. Id wydało źródła RTCW i W: ET - są na ich ftp:
Po ostatniej wtopie Epic, Id Tech 5 był jedyną nadzieją dla Linuksa. Jeśli nie ma być licencjonowany... resztę dopowiedzcie sobie sami. 

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz