niedziela, 27 marca 2011

PIT-y w Linuksie

Dr. Tax Light

Program jest napisany w Javie, stąd nie dziwi możliwość pobrania dedykowanej paczki dla Linuksa. Po rozpakowaniu zipa, należy nadać plikowi *.sh prawa wykonywalności i uruchomić go podwójnym kliknięciem.

Niestety, każda z wersji dostępnych na stronie producenta zawiera ograniczenie do jednego, predefiniowanej organizacji pożytku publicznego. Należy szczególnie uważać na wersję promowaną przez portal Dziennik.pl (screen wyżej), która jest ograniczona do numeru KRS (o zgrozo!) "Greenpeace".


PITy 2010

Jak deklaruje IPS, PITy 2010 działają pod Linuksem dzięki Wine. Program można pobrać stąd.

 Warto spojrzeć na "Uzupełnienie dla Linuksa" znajdujące się u dołu strony.


Komu 1%?

Można na chore dzieci, można na schroniska dla piesków... Sam się jednak prawdopodobnie zdecyduję na coś zupełnie innego. Na "Wolne Podręczniki", czyli Fundację Nowoczesna Polska.
Powód? Chciałbym aby te kilka groszy procentowało, aby kiedyś zwróciły się się społeczeństwu z nawiązką. Bo podobno w Polsce "edukacja jest darmowa".


Edit:

Ostatecznie wysłałem przez "airowate" e-Deklaracje Desktop. Są trochę upierdliwe w instalacji (potrzebny jest Air i Adobe Reader), ale dają pewność dostarczenia deklaracji dzięki "Urzędowemu Poświadczeniu Odbioru", czyli stronie tekstu z zakodowanymi informacjami.
Pierwotnie miałem zamiar wysłać papierową wersję pocztą, ale list polecony to zbyt droga zabawa...

9 komentarzy:

  1. Ja od lat korzystam pod Linuksem z opisywanych PITów. Z tego co widzę opisywałem go już w 2008 ( http://rozie.jogger.pl/2008/03/29/1-podatku-za-rok-2007-ostatni-dzwonek/ ) i już wtedy działał pod WINE od kopa.

    O tym javowym dowiedziałem się nieco za późno (nawiasem, masz 404 w linku). Czy to on potrafi wysłać zeznanie drogą elektroniczną? Bo jakiś potrafi i jest właśnie w Javie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno potrafi (nie przetestuję, poczekam aż więcej obywateli sprawdzi działanie "pitów przez net":)

    OdpowiedzUsuń
  3. PITy 2010 używam od paru lat - obecna wersja niby potrafi wysyłać, ale u mnie się wieszała na tej operacji. A do prostych PITów e-deklaracje wystarczą spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja wypełniam i wysyłam online na http://e-pity.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w lutym wysłałem deklarację przez PITy. Zwrot przyszedł, więc zakładam że wypełnione poprawnie :P

    Działało normalnie na gentoo, tylko LC_LANG albo LANG musiałem na pl_PL przestawić, bo normalnie używam C i polskie znaki się kopały.

    OdpowiedzUsuń
  6. wysłałem właśnie deklarację za pomocą Dr. Tax Light i jest możliwość wydrukowania pdf z potwierdzeniem odbioru:
    Jak pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie miałam przyjemności rozliczac e deklaracje przez linuxa. Możliwe że w tym roku będę mieć okazję ku temu. Kupiłam netbooka z linuxem więc będę mogła to przetestować.

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat ten program pit jest jedynym jaki znam działającym pod ubuntu. Niestety, w moim przypadku również pojawia się Error 1 instalatora. Niestety, nie znam się na tyle na Ubuntu by wiedzieć co z tym zrobić. Czy ktoś już poradził sobie z tym problemem?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja osobiście korzystam zawsze z pit 37 i ten program bardzo mi odpowiada przez to, że jest prosty w obsłudze oraz minimalistyczny.
    Osobiście go polecam i dzięki niemu zrezygnowałem z corocznej wycieczki do biura podatkowego.

    OdpowiedzUsuń