poniedziałek, 2 maja 2011

aoss - rozwiązanie problemów z dźwiękiem w grach

Począwszy od Ubuntu 10.04 a skończywszy na najnowszym 11.04 można doświadczyć wielu problemów z dźwiękiem w grach. Szczególnie w tytułach sprzed kilku lat pojawiają się kilkunastosekundowe opóźnienia lub nawet wycinanie niektórych odgłosów.


W usunięciu problemu może pomóc ustawienie wyjścia na OSS i wykorzystanie aoss. Czym jest aoss? Polecenie man oss podaje odpowiedź:
aoss is a simple wrapper script which facilitates the use of  the  ALSA OSS compatibility library. It just sets the appropriate LD_PRELOAD path and then runs the command.

Sposób postępowania

  1. Ustawiamy wyjście dźwięku w grze na OSS.
  2. Uruchamiamy grę poleceniem aoss nazwagry.

Przykład: gry na silniku Id Tech 4 (Doom 3, Quake 4, Enemy Territory: Quake Wars)*

Ustawienie wyjścia na OSS:

doom3 +set s_driver oss +set s_numberOfSpeakers 6

Zamiast doom3 może być quake4 lub etqw.x86.


6 wpisujemy dla dźwięku 5.1, dla stereo należy wpisać 2. W tym momencie jeszcze nie usłyszymy dźwięku, ale powinniśmy zobaczyć zmienione wartości w ustawieniach gry. Ten krok wystarczy wykonać tylko raz.
Wyłączamy grę i uruchamiamy ją wpisując:

aoss doom3

Teraz powinniśmy cieszyć się idealnym dźwiękiem:)  

*Preya problem raczej nie dotyczy - Ryan C. Gordon wykonał bardzo dobry port.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz