sobota, 17 września 2011

Podział rynku gier między systemy na przykładzie Amnesii

Na blogu Frictional pojawiło się podsumowanie sprzedaży Amnesii: TDD. W ciągu roku sprzedano niemal 400 000 egzemplarzy gry na wszystkie platformy (Windows, Mac, Linux).
Wersja linuksowa była tylko sprzedawana w elektronicznym sklepie Frictional. Tam procentowy udział systemów wyniósł:
  • Windows: 70%
  • Linux: 15%
  • Mac: 15%
Niestety nie podano liczby sztuk sprzedanych przez ten kanał dystrybucji. Sprzedaż innymi kanałami (Steam, wersje pudełkowe itp.):
  • Windows: 89%
  • Mac: 11%
Udział wersji pudełkowych to zaledwie 9%. Przychody z "pudełek" były na tyle niskie, że sens tej metody dystrybucji stoi pod znakiem zapytania.

Frictional wspomina również o wysokiej aktywności użytkowników. Jedno z nagrań na YT miało 4 miliony odsłon, a na forum pojawia się 200 postów dziennie.


Użytkownicy nie szczędzą również sił na tworzenie historii alternatywnych (zaczęto tworzenie przynajmniej 300!). Poniżej nagranie z poziomu utworzonego właśnie przez użytkownika... a już myślałem, że epoka modowania przeminęła bezpowrotnie z QuakeC :)



Ze swojej strony pragnę wspomnieć o ocenie A:TDD na Metacricic. Aktualna ocena użytkowników (User Score) to 8.9/10.

2 komentarze:

  1. "However, our store is the only one that sell a Linux version of the game, so in total sales the percentage of Linux is a lot less." I ma się to nijak do 11% na Mac w innych kanałach dystrybucji. Znaczy nie wiemy nic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiemy nic, bo nie chcieli się podzielić informacją na temat podziału pomiędzy kanały dystrybucji. Dlaczego? Jedyne wytłumaczenie to uniknięcię gdybania, co by było gdyby Steam był dostępny na Linuksa. No bo chyba wiedzą ile gdzie sprzedali...

    OdpowiedzUsuń