poniedziałek, 17 października 2011

Gra Afterfall nie ukaże się w wersji pod Linuksa

3 lata temu na OSnews można było przeczytać:

Afterfall na Linuksa – potwierdzone!Afterfall jest ambitnym projektem gry cRPG osadzonej w realiach post-apokaliptycznych. Wydawany na platformę PC, podzieliłby najprawdopodobniej los olbrzymiej większości gier, dla producentów których “PC” równoznaczny jest z Windowsem. Podzieliłby, gdyby od tej niechlubnej reguły nie powstawały cieszące serce “Linuksiarza” wyjątki. Jednym z nich jest właśnie Nicolas Games Intoxicate. Produkowana przez nich gra, dzięki silnikowi Unigine, dostępna będzie również na Linuksa.
Doszło do poważnej zawieruchy. Grze zmieniono tytuł na Afterfall: InSanity, a sama ewoluowała z RPG-a na FPS-a. Również zmieniono silnik z Unigine na Unreal Engine 3.

Zadałem, przez formularz kontaktowy na stronie www.afterfall-universe.com, pytanie, które wraz z odpowiedzią umieszczam poniżej:

1. Czy planowane są porty Afterfall na Linuksa i Maka?
2. Czym była podyktowana zmiana silnika z Unigine na Unreal Engine?

1. Na chwilę obecną nie.
2. Zapraszamy z tym pytaniem do producenta gry - www.negroup.eu

--

Z pozdrowieniami,

Michał Margasiński
Junior Customer Service Specialist
Niestety formularz na stronie negroup.eu nie działał prawidłowo, co uniemożliwiło dalsze drążenie tematu.

3 komentarze:

  1. No cóż... Alex miał na tegorocznych pingwinariach ciekawą prelekcję na temat linuksowego podboju świata. Cóż, na desktopach się nie udało, a powyższe jest tylko konsekwencją.

    OdpowiedzUsuń
  2. i tak, jeszcze niedługo te wszystkie bolączki :) Nie, żebym prorokował, ale system będzie generalnie służył do odpalenia przeglądarki i obsługi dźwięku, czy drukarki. Oczywiście "w chmurach" też idzie ograniczyć dostęp dla poszczególnej grupy systemów - ładnie można to zaobserwować, choćby na przykładzie skydrive... Dziwie się, że jeszcze tworzą gry na platformy, takie jak: windows, linuks, macos. Za niedługo w wymaganiach do gry zobaczymy: Min: 2Mbps download, 1Mbps upload, firefox 7.0, ie9, chrome 12, itd... Ludzie z onlive.com są na dobrym tropie, a Id-software, dokładnie wie, jak to robić. No net, no fun :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W onlive bardzo nie wierzę. IMO więcej może namieszać port silnika Unity3D na NaCl i promocja ChromeOS.
    No, ale na razie jest marnie. Nie ma UE3 (UT3) dla Linuksa, nie ma Source (HL2), na razie nie ma id tech 5 (Rage) itd. itp.

    OdpowiedzUsuń