poniedziałek, 26 grudnia 2011

Mono i Unity coraz popularniejsze w świecie gier wideo

Miguel de Icaza dokonał podsumowania rozwoju Mono (otwartej implementacji .NET Microsoftu) w 2011 roku. W roku tym Mono wraz ze silnikiem Unity odniosło znaczne sukcesy w segmencie gier wideo. Z kwestii przedstawionych w nocie warto wspomnieć o tym, że:
  • Sony wykorzystało Mono to budowy PS Suite - pakietu wspomagającego tworzenie gier na PS Vita i Androida;
  • Native Client (NaCl) Google otrzymał wsparcie dla kompilacji JIT (just-in-time, obok AOT - ahead-of-time) aplikacji Mono;
  • Większość gier i dem pokazujących możliwości NaCl wykorzystuje właśnie Mono;
  • MonoGame, które jest otwartą implementacją Microsoft XNA, posłużyło do przeportowania gry Bastion (gra 2D znana z Xboksa) pod NaCl, wsparcie dla 3D i OpenGL ES 2.0 w MonoGame ma nadejść w najbliższym roku;
  • Unity - wieloplatformowy, przez wielkie W, silnik gier wykorzystuje Mono. Gry używające Unity można znaleźć niemal wszędzie, od Nintendo Wii, poprzez smartfony, po przeglądarkę Chrome (NaCl);
  • Microsoft wydał Kinectimals, grę "ze zwierzątkami" pod iOS. Aplikacja została zbudowana z wykorzystaniem Unity i Mono.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz