niedziela, 8 lipca 2012

Serious Sam 3 BFE pod OpenGL/Wine

Nie ma SS3 dla Linuksa, ale Windowsowa wersja może używać OpenGL, tak jak to się dzieje w przypadku wersji na OS X. Aż się prosi o przetestowanie renderera OpenGL pod Wine. Dodatkową przyczyną pojawienia się tego wpisu są plotki o wydaniu BFE na Linuksa, po premierze Steama.
Wystarczy zmienić jeden wpis w pliku konfiguracyjnym, w przypadku wersji ze Steama: 
/home/uzytkownik/.wine/drive_c/Program Files/Steam/userdata/jakasliczba/41070/local/SeriousSam3.ini

2 to Direct3D9, 1 to OpenGL:
gfx_iAPI = 1;

Przy okazji, jeśli nie działa sterowanie:
inp_bRawInput = 0;

i jeśli są problemy z dźwiękiem (1 - OpenAL, 2 - DirectSound, 3 - XAudio):
sfx_iAPI = 2;

Sam renderer OpenGL (widoczny na zrzucie powyżej) niestety wymaga dopracowania. Dość powiedzieć, że nie oferuje wyraźnie wyższej wydajności niż Direct3D, który jest dopiero tłumaczony przez Wine na OpenGL. Mało tego, błędy wyświetlania (nawet znikające ściany) widoczne są tylko w pierwszym przypadku. Na obecną chwilę lepszym wyborem jest Direct3D+Wine niż OpenGL+Wine. Niuans: D3D nie chciał działać w oknie, OGL działał zarówno w oknie jak i na pełnym ekranie.  
W obu przypadkach ustawienie średnich detali w 1920x1080 powodowało "slideshow" 10-20 kl./s. Nie należy jednak traktować moich obserwacji dot. wydajności jako wiążących, bo gra wygląda na "CPU-limited". 


Ważne: nie działa singleplayer, gra wysypuje się tuż po wybraniu poziomu trudności. Cóż, muszę chyba faktycznie polecić poczekanie na natywnego Steama i Poważnego Jana.


Więcej na stronach Wine appdb.winehq.org.

Dla porządku kawałek logu świadczący o działaniu OGL:

00:02:13 LOG:   Trying to set display mode 1920x1080(maximized)...
00:02:13 INF:   
00:02:13 INF:   * Desktop settings...
00:02:13 INF:   Color depth: 32-bit
00:02:13 INF:   Desktop resolution: 1920 x 1080
00:02:13 INF:   Virtual screen: 1920 x 1080
00:02:13 INF:   Monitors attached: 1
00:02:13 LOG:   Loaded "C:\Program Files\Steam\steamapps\common\Serious Sam 3\Bin\GfxOGL.dll".
00:02:13 LOG:   Loaded "OpenGL32.dll".
00:02:13 LOG:   Loaded "DXGI.DLL".
00:02:14 INF:   
00:02:14 INF:   Gfx API: OpenGL
00:02:14 INF:   Window: 1920 x 1011
00:02:14 INF:   Vendor: unknown (0x0000)
00:02:14 INF:   Driver: ATI Technologies Inc. (0x0000)
00:02:14 INF:   Renderer: AMD Radeon HD 6670
00:02:14 INF:   Version: 4.2.11733 Compatibility Profile Context
00:02:14 INF:   Video memory size: 1024 MB
00:02:14 INF:   Available for textures: 1024 MB
00:02:14 INF:   Active GPU(s): 1
00:02:14 LOG:   Processing file Content/SeriousSam3/Config/CheckDriver.lua
00:02:14 INF:   Unable to check for correct version of display driver!
00:02:14 LOG:   Loaded "C:\Program Files\Steam\steamapps\common\Serious Sam 3\Bin\SfxDSD.dll".
00:02:14 LOG:   Loaded "dsound.dll".
00:02:14 TRC:   EAX is not supported.
00:02:14 INF:   
00:02:14 INF:   Sfx API: DirectSound
00:02:14 INF:   Device: Pulseaudio
00:02:14 INF:   Mixer frequency: 44100 Hz
00:02:14 INF:   Mixer voices: 0
00:02:14 INF:   Max sound sources: 25
00:02:14 INF:   Max total volume: 3
00:02:14 INF:   Speaker config: stereo
00:02:14 INF:   Environment FX: not supported

I jeszcze jeden ładny obrazek - SS3 (Direct3D, OpenGL nie wyraził chęci do współpracy) uruchomiony z użyciem otwartego sterownika R600g, z programem RadeonTop uruchomionym w tle:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz