niedziela, 26 sierpnia 2012

Unreal Engine 3 we Flashu - brzydki i powolny

Można już uruchomić pod Linuksem demo Epic Citadel korzystające z Flasha i API Stage3D. Epic Citadel powstało by zaprezentować możliwość przeniesienia Unreal Engine 3 do przeglądarek.

Do uruchomienia potrzebne jest najnowsze Chrome z Flashem 11.3. W chrome://flags/ trzeba włączyć Zastąp listę renderowania programowego tak aby w chrome://gpu-internals/ widzieć:

Graphics Feature Status

  • Canvas: Hardware accelerated
  • Compositing: Hardware accelerated
  • 3D CSS: Hardware accelerated
  • CSS Animation: Accelerated
  • WebGL: Hardware accelerated
  • WebGL multisampling: Hardware accelerated
  • Flash 3D: Hardware accelerated
  • Flash Stage3D: Hardware accelerated
  • Texture Sharing: Hardware accelerated
  • undefined: Hardware accelerated
Teraz wystarczy uruchomić demo i delektować się jego widokiem. Warto też włączyć opcję Licznik FPS by sprawdzić wydajność.

Niestety ani wygląd ani wydajność nie zachwyca. Epic Citadel okrojone zostało niemal ze wszystkich efektów (Stage3D bazuje pod Linuksem i OS X na OpenGL 1.3). Subiektywnie określiłbym je jako brzydsze niż Unreal Tournament 2003 czy Unreal II. Wydajność jest marna - Radeon HD 6670 i Catalyst 12.8 wystarczyły na zaledwie 25-30 kl./s w ok. 1280x720. Nawet napisany w JavaScript i niezoptymalizowany BananaBread jest dwukrotnie szybszy.



Na deser inne porównanie:

1 komentarz:

  1. Na moim ATI 5000HD jest jeszcze gorzej, w dodatku gdzie nie gdzie występują jakieś pikselowe artefakty.

    Flash nadaje się do jakiś prostych gier 2D typu Fruit Ninja, a nie do przenoszenia gier 3D. Jeśli już coś takiego tworzyć to najbardziej poważny wydaje się NaCl.

    OdpowiedzUsuń