poniedziałek, 26 września 2016

Vulkan na Samsungu Galaxy S7 (Exynos 8890) [Aktualizacja]

Jeśli używasz Galaxy S7 lub S7 Edge, to niemal miesiąc temu powinieneś dostać aktualizację włączającą obsługę API Vulkan. Byłem chyba jednym z pierwszych ludzi, którzy odkryli niespodziankę ukrytą w jednej z aktualizacji;)

Samsung już w lutym twierdził, że S7 jest pierwszym telefonem z obsługą Vulkana. Niestety rzeczywistość nie była tak różowa. Biblioteki były obecne w systemie, ale brakowało rozszerzenia VK_KHR_swapchain, przez co niemożliwe było wyświetlenie czegokolwiek na ekranie smartphone. Brzmi absurdalnie? Dobrego wytłumaczenia dlaczego VK_KHR_swapchain jest opcjonalnym składnikiem Vulkana dostarcza Intel:

In Vulkan, a swap chain is an extension. Why? Isn’t it obvious we want to display an image on the screen in our application’s window?
Well, it’s not so obvious. Vulkan can be used for many different purposes, including performing mathematical operations, boosting physics calculations, and processing a video stream. The results of these actions may not necessarily be displayed on a typical monitor, which is why the core API is OS-agnostic, similar to OpenGL.

Vainglory, pierwsza duża gra korzystająca z Vulkana na Androidzie

Piszę o Vulkanie dopiero dzisiaj, a nie miesiąc temu, bo wtedy brakowało aplikacji do przetestowania nowego API. Dziś każdy posiadacz Galaxy S7, S7 Edge i Note 7 może zainstalować Vainglory: Vulkan Beta. Nie jest konieczna instalacja wersji podstawowej.
Choć nie mogę zrewidować tutaj zapewnień twórców o 30% wyższej wydajności, to muszę przyznać, że ta gra jest ładna, płynna i niezbyt bateriożerna. Mój S7 cały czas pozostawał chłodny, nie stwierdziłem też błędów wyświetlania. Pewnie gdybym lubił MOBA i nie miał alergii na mikrotransakcje, to grałbym godzinami.

vkQuake - wstępny port klasyka

Jeśli nie przeszkadza ci brak dźwięku i (co gorsza) konieczność użycia gamepadu to możesz spróbować portu vkQuake. Uwaga: jeśli nie masz podobnego gamepadu do tego, który używa twórca portu, to masz problem. Działania wyglądają na przypisane sztywno do przycisków.

GearVR

Niestety Vulkan nie może jeszcze zostać wykorzystany do renderowania wirtualnej rzeczywistości.

Aktualizacja

Unity dostało obsługę Vulkana i jak możemy przeczytać Galaxy S7 powinien być w stanie je uruchomić:

Samsung Galaxy S7 (European version, with ARM Mali GPU). Make sure you have the latest firmware, with build date August 2016 or later.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz